نکات مهم حمل گاو صندوق

نکات مهم حمل گاو صندوق

گاو صندوق محل نگهداری وسایل  ارزشمند و قیمتی است، در نتیجه جابه جایی آن باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود. جابه جایی گاو صندوق کاری تخصصی است و نیاز به دقت و مهارت دارد. برای جابه جا کردن گاو صندوق نمی توان از آسانسور استفاده کرد و این موضوع اولین چالش حمل این وسیله است. به علاوه حمل گاو صندوق سنگین باید با استفاده از خودرو مناسب انجام شود تا آسیبی به آن وارد نشود. جابه جایی و حمل این وسیله با وجود تمام چالش ها می تواند به سادگی انجام شود؛ اگر با ترفندهای آن آشنا باشید و این کار را به نیروی متخصص بسپارید.

 

آشنایی با انواع گاو صندوق    

نکات حمل و جابه جایی گاو صندوق ها بسته به نوع آن ها متفاوت است. این محصول انواع مختلفی دارد که هر کدام از نظر وزن و ویژگی های ساختاری، منحصر به فرد هستند. برای جابه جایی هر چه سریع تر و راحت تر گاو صندوق ابتدا باید نوع آن مشخص باشد. در ادامه رایج ترین انواع گاو صندوق ها را بررسی می کنیم.

  • گاو صندوق دیواری: این مدل گاو صندوق که ابعاد و اندازه کوچکتری نسبت به مدل های دیگر دارد، داخل دیوار نصب می شود. از این مدل آسانسور هم در محل کار و هم در منزل استفاده می شود و به دلیل ابعاد کوچک و وزن سبک، جابه جایی آن چندان سخت نیست.
  • گاو صندوق زمینی: این مدل گاو صندوق اندازه نسبتا بزرگی دارد و به دلیل اجرای فوندانسیون بتن زیر آن از وزن بسیار بالایی هم برخوردار است. امنیت این مدل گاو صندوق نسبت به دیگر مدل ها بیشتر اما جابه جایی آن به دلیل وزن سنگین سخت تر از دیگر مدل ها است.
  • گاو صندوق خانگی: این مدل گاو صندوق ها در ابعاد کوچک تر اما نه به اندازه گاو صندوق دیواری طراحی می شوند. از این گاو صندوق برای نگهداری از اشیایی قیمتی در خانه استفاده می شود و حمل آن توسط شرکت های باربری به سادگی انجام می شود.
  • گاو صندوق آسانسوری: این مدل گاو صندوق ها امنیت بسیار بالایی داشته و معمولا با متریالی مقاوم طراحی و تولید می شوند که آن ها را نسبت به آتش سوزی، سیل، زلزله و... مقاوم می کند. حمل گاو صندوق آسانسوری، هم به دلیل مسائل امنیتی و هم به دلیل وزن بالا، چالش های زیادی دارد. این نوع گاو صندوق معمولا به عنوان گاو صندوق های صنعتی هم شناخته می شود.

 

مشکلات حمل گاو صندوق     

حمل و نقل گاو صندوق معمولا با چالش های زیادی همراه است. این وسیله وزن بالا و معمولا ابعاد بزرگی دارد که همین موضوع جابه جایی آن را به یک چالش جدی تبدیل می کند. حمل این وسیله به جز سختی گاهی خطرناک هم می شود، بنابراین در انجام آن باید احتیاط کامل داشت. نیاز به تجهیزات و امکانات مناسب یکی از چالش های جابه جایی گاو صندوق است. در صورتی که این کار با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود، احتمال آسیب دیدن گاو صندوق وجود دارد.

به علاوه وزن بالای گاو صندوق کنترل آن را سخت می کند و اگر کارگران حین جابه جایی آن از امکانات مناسب استفاده نکنند، احتمال افتادن گاو صندوق روی دست یا پای آن ها وجود دارد. هزینه جا به جایی گاو صندوق، دیگر چالش حمل و نقل این وسیله است. باتوجه به وزن بالا و حساسیت های زیاد در جابه جایی گاو صندوق، بیشتر اتوبارها مبلغ نسبتا زیادی را برای جابه جایی این وسیله دریافت می کنند.

 

حمل بدون دردسر گاوصندوق

با وجود تمام چالش ها اگر به ترفندهای انجام این کار توجه داشته باشید، می توان حمل و جابه جایی گاو صندوق را به شکل ساده تری هم انجام داد. مهم ترین نکات و توصیه ها برای حمل بدون دردسر این وسیله عبارتند از:

  • خالی کردن محتویات گاو صندوق: تا حد امکان وسایل و محتویات داخل گاو صندوق را خالی کنید. این کار علاوه بر سبک تر کردن گاو صندوق، به حفظ ایمنی وسایل ارزشمند داخل آن هم کمک می کند.
  • درب گاو صندوق را قفل کنید: پیش از حمل گاو صندوق، از بسته بودن درب آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که گاو صندوق حین جابه جایی باز شده و وسایل داخل آن بیرون بریزند، مسئولیتی متوجه شرکت حمل بار نخواهد بود.
  • از تجهیزات مناسب استفاده کنید: از مهم ترین نکات حمل و جابه جایی گاو صندوق می توان به استفاده از تجهیزات مناسب استفاده کرد. دالی، چرخ حمل، دستکش، تسمه های ایمن، لباس مناسب و کفشی راحت از جمله تجهیزات مهم برای جابه جایی گاو صندوق هستند.
  • شناسایی مسیر: دیگر نکته مهمی که پیش از جابه جایی گاو صندوق باید به آن توجه کرد، شناسایی مسیر است. اگر قصد جابه جایی گاو صندوق بین چند طبقه را دارید، ابتدا باید مسیر را از نظر تعداد پله ها، موانع و... بررسی کنید و سپس برای حمل این وسیله اقدام کنید.

 

چرخ مخصوص حمل و نقل گاو صندوق      

یکی از مهم ترین ابزارها برای حمل و جابه جایی گاو صندوق، چرخ مخصوص است. این چرخ وسیله ای L شکل است که در زیر آن دو چرخ قرار داشته و تحمل وزن بالایی دارد. با کمک این وسیله می توان گاو صندوق را به راحتی جابه جا کرد. استفاده از چرخ مخصوص گاو صندوق، چند مزیت دارد که عبارتند از:

  • فشار وزن گاو صندوق را از روی حامل آن برمی دارد.
  • انتقال گاو صندوق در میان طبقات یا مسیر مستقیم ساده تر می شود.
  • برای جابه جایی گاو صندوق های سنگین هم مناسب است.
  • از افتادن گاو صندوق حین جابه جایی و آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.
  • به حمل سریع تر گاو صندوق کمک می کند.

 

حمل و نقل توسط افراد متخصص     

همان طور که اشاره شد، حمل و نقل گاو صندوق کاری تخصصی است و نیاز به مهارت و توانایی دارد. به همین دلیل توصیه می شود جهت جابه جایی این وسیله تنها به نیروهای متخصص مراجعه کنید. شرکت های باربری معتبر معمولا با نکات و قوانین حمل گاو صندوق آشنایی دارند و این کار را بدون کوچکترین آسیبی به گاو صندوق انجام می دهند. انجام این کار توسط افراد متخصص سریع تر نیز انجام می شود، زیرا این افراد با چگونگی حمل هر نوع گاو صندوقی آشنایی دارند.

 

جمع بندی

حمل و نقل گاو صندوق ترفندهایی دارد که با رعایت آن ها می توانید این کار در ظاهر سخت را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. شرکت های معتبر باربری معمولا با ترفندهای انجام این کار آشنایی داشته و همه نکاتی که به حفظ سلامت گاو صندوق کمک می کند را در زمان جابه جایی آن مد نظر قرار می دهند. به علاوه با استفاده از خدمات اتوبارها دیگر نیازی به دغدغه بابت بسته بندی گاو صندوق نخواهید داشت، زیرا شرکت های حمل بار معمولا تجهیزات و وسایل لازم را با خود به همراه دارند.

مقالات مشابه

تفاوت‌های باربری و اتوبار

تفاوت‌های باربری و اتوبار

در دنیای پر از رشد و توسعه امروزی، حمل و نقل بار و باربری نقش بسیار مهمی را در...
از چه ماشین هایی برای باربری استفاده کنیم؟

از چه ماشین هایی برای باربری استفاده کنیم؟

باربری به معنی جابه جایی وسایل و لوازم از محلی به محل دیگر است که با استفاده از...
رفع بوی بد سرویس بهداشتی

رفع بوی بد سرویس بهداشتی

معمولا بعد از اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل یا دفتر کار متوجه بوی ناخوشایند سرویس...

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید

درخواست مشاوره

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-call