از چه ماشین هایی برای باربری استفاده کنیم؟

از چه ماشین هایی برای باربری استفاده کنیم؟

باربری به معنی جابه جایی وسایل و لوازم از محلی به محل دیگر است که با استفاده از خودروهای مخصوص انجام می شود. استفاده از خودروهای مخصوص به منظور انجام هرچه سریع تر فرآیند باربری است و همچنین در حفظ ایمنی بار و وسایل نیز موثر است. انواع مختلفی از خودروها وجود دارند که امکان استفاده از آن ها برای جابه جایی بار وجود دارد. هر کدام از این ماشین ها ویژگی های مخصوص خود را داشته و برای جابه جا کردن نوع خاصی از بار مناسب هستند. در ادامه ضمن معرفی انواع ماشین باربری، به توضیح نکاتی که برای انتخاب بهترین ماشین حمل و نقل باید به آن توجه کنید هم می پردازیم.

 

معرفی انواع ماشین های باربری        

برای حمل هر نوع باری باید از ماشین مناسب آن استفاده کرد. برای مثال ماشین اثاث کشی با ماشینی که بارهای سنگین یک کارخانه را جابه جا می کند، تفاوت دارد. انتخاب ماشین مناسب چند مزیت دارد که از مهم ترین آن ها می توان به حفظ سلامت بار اشاره کرد. برای انتخاب بهترین ماشین جهت حمل بار، ابتدا باید با انواع ماشین های باربری و تفاوت آن ها آشنا باشید. چند مورد از پرکاربردترین ماشین های حمل بار به شرح زیر هستند:

 

وانت بار

از وانت بار معمولا برای جابجایی بارهایی که وزن سبک و تعداد کمتری داشته باشند، استفاده می کنند. این ماشین به دلیل جابه جایی بارهای سبک، سرعت بیشتری دارد و بارها را در کوتاه ترین زمان ممکن جابه جا می کند. این مدل از ماشین های باربری علاوه بر سرعت بیشتر، هزینه پایین تری هم دارد، البته این در صورتی است که بار شما در یک مرحله جابه جا شود.

 

نیسان بار

نیسان جا به جایی از دیگر انواع خودروهای حمل بار است که سال ها است در زمینه حمل و نقل وسایل و انواع بار استفاده می شود. این خودرو نیز بیشتر برای جابه جایی بارهای سبک استفاده می شود اما تحمل وزن بارهای تا حدودی سنگین را هم دارد. نیسان نسبت به وانت بار ظرفیت بیشتری دارد و کاربردی تر از وانت است. به علاوه از نیسان بار علاوه بر جابه جایی های درون شهری مانند اثاث کشی، در جابه جایی های بیرون شهری هم استفاده می شود. این خودرو قادر به تحمل وزن بار تا 2 تن است.

 

 کامیونت

کامیونت که در اصطلاح خاور جا به جایی هم نام دارد، از دیگر انواع ماشین باربری است که با استفاده از آن می توان حجم زیادی از بار را در یک مرحله جابه جا کرد. این خودرو ظرفیت و گنجایش بیشتری نسبت به نیسان داشته و تحمل وزن آن در جابه جایی بار بین 3-6 تن است. خاور یا کامیونت در دو نوع سقف دار و روباز وجود دارد که مشتریان امکان انتخاب هر کدام از آن ها را دارند. از این خودرو معمولا در اسباب کشی منازل استفاده می شود اما برای جابه جایی وسایل در محل کار هم می توان از این خودرو استفاده کرد.

 

تریلی

از دیگر انواع ماشین های حمل بار می توان به تریلی اشاره کرد. این ماشین توانایی حمل بارهای سنگین را دارد و معمولا در جابه جایی جاده ای مانند اتومبیل های سواری از کارخانه به نمایشگاه و موارد مشابه استفاده می شود. تریلی ها بخشی به نام کشنده دارند که نوع آن، میزان و ظرفیت بار را مشخص می کند. بیشتر تریلی ها حداقل 15 تن ظرفیت بار را داشته و معمولا بین 22 تا 25 تن بار را جابه جا می کنند.

 

انتخاب ماشین مناسب برای حمل و نقل    

برای اینکه بدانیم کدام یک از انواع ماشین های حمل بار برای جابه جایی مناسب تر است، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

 

حجم بار

همان طور که اشاره شد، هر کدام از انواع ماشین های حمل بار دارای حجم و ظرفیتی مشخص هستند. برای حفظ ایمنی بار نباید میزان آن بیشتر از ظرفیت ماشین باشد.

 

وزن بار

از دیگر نکاتی که برای انتخاب بهترین خودرو حمل بار باید به آن توجه کنید، وزن بار است. در صورتی که وزن بار زیاد باشد و ماشین مناسبی برای حمل آن انتخاب نشده باشد، فشار زیادی به ماشین وارد شده و فرسوده می شود.

 

نوع بار

برای انتخاب بهترین ماشین باربری باید به نوع بار هم توجه کنید. در صورتی که قصد جابه جایی باری گران قیمت را دارید، ماشینی را انتخاب کنید که از هر نظر مناسب بار شما و ایمنی آن باشد.

 

 

ارزیابی موقعیت و مسافت جابه جایی   

مسافت نقش مهمی در انتخاب ماشین حمل بار دارد. در مسافت های بالا، ریسک آسیب دیدن وسایل و خرابی آن ها بیشتر است و در صورتی که ماشینی مناسب برای حمل وسیله در آن مسافت انتخاب نشود، احتمال آسیب بار قطعی خواهد بود. به علاوه نوع مسیر هم باید در انتخاب ماشین مد نظر قرار داده شود. برای مثال اگر مقصدی صعب العبور مانند کوهستان باشد باید ماشینی مناسب رانندگان در کوهستان انتخاب کنید.

 

 

ماشین باربری و بیمه نامه    

به منظور جابه جایی هر چه مطمئن تر بار، علاوه بر انتخاب ماشین مناسب باربری، بیمه وسایل هم اهمیت دارد. بیشتر شرکت های معتبر و مطمئن باربری علاوه بر ارائه خودروهای مناسب، وسایل مشتری را هم بیمه می کنند تا در صورت آسیب دیدن آن ها حین جابه جایی، خسارات وارد شده به مشتری پرداخت شود و از ضرر و زیان او جلوگیری شود.

 

 

مشاوره از باربری های مطمئن 

به منظور انتخاب بهترین ماشین حمل بار، توجه به همه نکاتی که در بالا گفتیم، کمک کننده هستند اما یک راهکار مناسب برای انتخاب بهترین ماشین حمل بار، مشاوره از باربری های مطمئن است. مراکز زیادی در زمینه جابه جایی و حمل بار فعالیت دارند که تحت عنوان اتوبار شناخته می شوند.

با مراجعه به این اتوبارها به خصوص آن هایی که از سابقه کاری بالاتری برخوردار بوده و اعتبار بیشتری میان مشتریان دارند، می توانید از راهنمایی کارشناسان آن ها استفاده کرده و بهترین ماشین را برای حمل بار انتخاب کنید. در این اتوبارها بعد از بررسی نوع بار، مسافت جابه جایی و ارزش آن، بهترین ماشین باربری به شما پیشنهاد می شود و این امکان را خواهید داشت که براساس بودجه خود برای حمل بار از آن استفاده کنید.

 

 

جمع بندی

انتخاب ماشین حمل بار مناسب برای حفظ ایمنی بارها و جابه جایی سریع و راحت آن ها اهمیت زیادی دارد. همان طور که اشاره شد هر کدام از انواع ماشین های حمل بار، ویژگی های منحصر به خود را دارند که در زمان انتخاب آن ها باید این ویژگی ها را مد نظر قرار دهد. در صورتی که برای جابه جایی و حمل بار خود به بهترین مراکز اتوبار در تهران مراجعه کنید، دغدغه ای بابت حمل بار خود نخواهید داشت و تنها کافی است نوع بار را مشخص کنید تا بهترین ماشین برای جابه جایی آن انتخاب شود.                                                 

 

 

مقالات مشابه

تفاوت‌های باربری و اتوبار

تفاوت‌های باربری و اتوبار

در دنیای پر از رشد و توسعه امروزی، حمل و نقل بار و باربری نقش بسیار مهمی را در...
نکات مهم حمل گاو صندوق

نکات مهم حمل گاو صندوق

گاو صندوق محل نگهداری وسایل  ارزشمند و قیمتی است، در نتیجه جابه جایی آن باید با...
رفع بوی بد سرویس بهداشتی

رفع بوی بد سرویس بهداشتی

معمولا بعد از اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل یا دفتر کار متوجه بوی ناخوشایند سرویس...

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید

درخواست مشاوره

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-call