7 نکته برای رنگ آمیزی خانه

7 نکته برای رنگ آمیزی خانه

 انتخاب رنگ برای دیوار

1- رنگ های متنوع جدید را امتحان کنید
در انتخاب رنگ کمی تجدید نظر کنید، نگذارید حس همیشگی درونیتان شما را به سمت انتخاب رنگ کرم بکشد، رنگ روح اتاق های شماست، می توان با انتخاب رنگ های جدید و متضاد سرد یا گرم محیط اتاق ها را از یکنواختی خارج کرد.اگر بودجه ای دقیق را برای رنگ آمیزی پیش بینی نکرده اید می توانید در صورت به دل ننشتن رنگ رنگی دیگر روی رنگ قبلی زد.

 

طراحی رنگ دیوار و دکوراسیون داخلی
2- نمونه و طراحی
اگر امکان دارد طراحی تقریبی از کار نهایی خود روی کاغذی ترسیم کنید و رنگ بزنید تا تجسم ذهنی آن راحت تر شود. می توانید رنگ های انتخابیتان را در نمونه های کوچک تهیه کنید تا دقیقا به نتیجه نهایی نزدیک شوید.

 

بتونه کاری و زیر سازی رنگ

3- مراحل قبل از رنگ خیلی مهم اند
قبل از شروع به رنگ آمیزی با توجه به نوع رنگ (روغنی، پلاستیک، نیمه پلاستیک) زیرسازی را انجام دهید. شما نیاز دارید درصد زیادی از پروژه رنگ آمیزی را به زیرسازی اختصاص دهید چون اسکلت کار است. باید تا می توانید بَتونه بزنید و دیوار را از وجود ترک و ریختگی گچ خالی کنید و آن را صاف کنید، توجه کنید که دیوار کثیف و دارای گرد وغبار نباشد سپس رنگ آمیزی را شروع کنید.

 

رنگ های ساختمانی

4- مقدار رنگ را پیش بینی کنید
مساحت دیوار را به دست آورید و در اختیار فروشنده قرار دهید تا مقدار مورد نیاز رنگ در اختیار شما قرار دهد، ضمنا اگر بتونه کاری کرده اید نیاز دارین که کمی بیشتر رنگ بخرید تا دو لایه رنگ آمیزی کنید. این نکته را فراموش نکنید که مقداری از رنگ باید در آرشیو خانه شما باقی بماند تا اگر روزی در هنگام حمل و نقل لوازم و باربری آسیبی به رنگ دیوار وارد شد دقیقا همان رنگ را جایگزین قسمت آسب دیده کنید.
حتما به کارگران باربری این نکته را متذکر شوید که به رنگ دیوارها حساس هستید تا این اتفاق ناخوش آیند نیافتد. اتوبار میرداماد پیشنهاد ماست.

 

سمباده کشی به دیوار
5- سمباده فراموش نشود
سمباده نقش پرداخت زیرسازی را انجام می دهد، حتما دیوار را با سمباده به دقت بسابید، این عمل مانع از سر خوردن رنگ می شود و به دیوار جلوه بهتر و نرم تری می دهد.

 

غلطک رنگ آمیزی دیوار
6- قلمو یا غلتک
غلتک نسبت به قلموهای قدیمی نتیجه بهتری می دهد و مانع از سر خوردگی رنگ می شود، حتما قبل از شروع کار الیاف قلمو و غلتک را بگیرید تا هنگام رنگ آمیزی کنده شده و روی دیوار نچسبند.

 

ترکیب رنگ های ساختمانی
7- رنگ را در یک مرحله درست کنید
حتما در ترکیب رنگ کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز رنگ ترکیب کنید، اگر در چند مرحله رنگ درست کنید احتمال دارد درصد اختلاط رنگ اشتباه شود و بعد از خشک شدن رنگ زیبایی دیوار را از بین ببرد.

مقالات مشابه

رفع بوی بد سرویس بهداشتی

رفع بوی بد سرویس بهداشتی

معمولا بعد از اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل یا دفتر کار متوجه بوی ناخوشایند سرویس...
نکات مهم قبل از اسباب کشی

نکات مهم قبل از اسباب کشی

به محض ورود به خانه جدید مشکلات رو می شوند پس باید:
جلوگیری از کمردرد در حمل اجسام سنگین

جلوگیری از کمردرد در حمل اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین را به عهده افراد کار بلد بسپارید مثلا باربری میرداماد. یا...

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید

درخواست مشاوره

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
شماره همراه را وارد کنید یا شماره همراه صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-call